Tufft veckoslut

Har inte känts så jättepiggt på slutet, dessutom snurrar nått förkylningsvirus i familjen och jag tror jag fått en liten släng också. Dock inget allmänpåverkande så jag har kört på med två riktigt tuffa pass i helgen och håller tummarna att det inte går över styr med nått sjukdomselände. Har ju varit tryckande varmt också och även om det kanske är i varmaste laget för min del så är det ju rätt najs att rulla runt i kort-kort och svettas. Igår blev det en rejäl endurorunda in mot stan, körde en del gamla bekanta stigar och även en del nytt. Baksidan av Fågelberget tex, störigt svårt uppför, betydligt trevligare utför. Lite slyröjning skulle ju dock inte skada. 
Senast, för knappt tre månader sen var det två m snö här..

Idag blev det en riktig utblåsning, drog till Nolbybacken och matade på upp o ner i lite allehanda varianter. Tog bl.a. det snorbranta toppartiet 4 ggr. Kändes väll fortsatt sådär, men fick ihop 1750 höjdmeter, vilket jag tror i verkligheten är i underkant då GPSen inte riktigt hänger med i snabba vändningar i lutning, verkar så när man kollar dagens sågformade höjdprofil i alla fall. Nu blir det en riktigt lugn vecka och fokus på att försöka få lite kompensation för hårdkörningen och hitta formen till Lida loop på söndag. Tror det kan bli bra!

Svettpinne idag!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd