Säsongsavslut på max

”Avslutade” säsongen i kväll med en maxtjuga på trainern. Imorn bär det av på grabbresa till Istanbul, så det blir dekadent leverne och cykelvila en hel vecka. Sånt måste man ju ladda ordentligt för, vad kan passa bättre än att köra skiten ur sig? Tänker lite att det blir ett avstamp att utgå från inför vinterträningen också. Så hur gick det då? Hade inte så höga förhoppningar, har cyklat ett par mellanmjölkspass i helgen som inte kändes direkt supervasst. Därtill fullt ös med hemmaprojekt i helgen, så lite sliten på start kan man säga. Drog igång i alla fall och låg runt 410 W de första minuterna. Kände efter några minuter att det ändå kanske var lite för hårt, men jag bet ihop och tappade ner snittet sakta sakta.. En dag med sämre pannben hade jag antagligen avbrutit, men inte idag. Kände väl lite att det inte skulle bli nått pers oavsett. Blev som sig bör riktigt jäkla tokslut och landade på 404 W i snitt, med startvikt på 75,6 kg blir det ca 5,34 W/kg. En bit ifrån rekordet i januari på 426 W, men jag är ändå hyfsat nöjd då jag känner att formen dalat lite de sista veckorna och jag inte förväntade mig att sätta nått nytt pers idag.

Svettigt..

Så nu får vi se då om det går att jaga upp trycket över 420 W till våren, borde kunna gå om motivationen infinner sig!

Kommentarer

  1. Riktigt bra kört! Men du får nog köra ett nytt test efter off season också, om de ska bli användbara nivåer ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, kanske det. Jag har tyvärr inte riktigt den där dragningen till att se vetenskapligt på träningen som du har, så det troliga är väl att nästa test blir när jag får feeling för att köra ett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men du verkar ju ha rätt bra känsla för hur du ligger till så om nivån är nån watt hit eller dit märks ju oftast när man kör sina pass.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd