Snart dags!

Idag blev det 8 goa timmar bakom ratten. Egentligen helt stört att åka bil så långt för att cykla en dryg timme, men nu när jag är på plats känns det helt rätt ändå. Tog en runda och testade banan när jag väl var framme, trots en hel dags stillasittande kändes benen helt ok. Körde ett varv i aningen högre fart och det kändes riktigt bra. Banan är jäkligt fin och kul. Ganska bra kupering, även om ”slalombacken” är en piss i Mississippi jämfört med Nolbybacken, men som vanligt står ju dock hur jobbigt det blir i direkt proportion till hur fort man försöker köra. Så jag lär bli trött.. Banan har ett större hopp och några stökiga utförslöpor med mycket sten och rötter, inget som jag hade problem att våga köra, men det gäller att vara vaksam. Små misstag kan bli dyra.

Stora hoppet, lite stökigt innan uthoppet, men lätt landning. Viktigt med ballansen.

Många som rekar.. Finns flera vägar ner här som funkar, men hamnar man snett i sin linje kan det bli tvärstopp.

Nu väntar en lugn hotellnatt, hotellfrukost och en lång dags väntan till kl 17:30 imorgon. Känns som att alla förberedelser är så bra som de kan vara, bara ladda och köra. Tyvärr är startpositionen kass eftersom jag är oseedad och det är inga riktigt bra omkörningsmöjligheter första biten på banan. Gäller att ha is i magen och kunna avancera när det öppnar upp sig. Ska försöka att inte bränna mig och samtidigt inte tappa för mycket i början, en svår balansgång. Det är ganska lång distans också (förhållandevis..) och 650 höjdmeter som ska tas, tror det är bra att ha lite krut kvar där på sista varvet!


Och pistolerna är rakade!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd