XCO SM

Och nu var det gjort.. Igår blev det efter en lång dags väntan till slut dags för SM start. Allt kändes egentligen väldigt bra innan, men väl iväg funkade det inte som jag ville. Stod längst bak i starten, kom iväg bra och tog mig om ca halva startfältet relativt lättköpt och lugnade sen ner mig lite för att komma in i racet och plocka mer längre fram. Problemet var att jag aldrig kom in i racet, så jag harvade på där plus/minus nån placering och landade som 14:e man till slut, drygt 4 minuter efter. Vet inte riktigt vad som felade, men det liksom svarade inte i benen när jag ville trycka på. Det funkade inte första varvet och det blev inte bättre mot slutet heller. Känns ungefär som jag matchade den nivån jag hade förra året, vilket är lite av en besvikelse ändå, för jag har gjort bra pass där jag känt mig starkare än tidigare. Det är många som är sjukt bra och konkurrensen är hård och bred, så nån top 5- placering var nog orimligt att jag skulle kunnat nå såhär i efterhand, men jag tycker att typ 1-2 minuter snabbare borde jag fan ha kunna kört. Men det är som det är, jag är ändå nöjd med att jag satsade på att göra den långa resan för att i alla fall vara med och jämfört med förra året då jag kraschade bort mig utan att ens ta mig i mål så var det ju ett steg framåt. 

Fina foton från CK Masters SM-sida.


Och ett till..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd