Isfläcken

Det blev en 8 timmar-plus-vecka till slut, men det satt långt inne idag. Äntligen hade det frusit över natten och på det ett tunt lager puder, -perfekt för att dra fram Rockyn igen! Tänkte att jag testar lite grusvägar här runt Duved och det gick ju fint. Torrt, hårt och bra fäste, ända tills den där vattenpölen.. Som inte var en vattenpöl längre, utan en glashal isfläck, perfekt dold under den där pudersnön. Eftersom det var lite spårigt och knöligt efter nån gammal hopfrusen lervälling fick jag för mig att byta spår, och det blev plötsligt övertydligt hur ovan jag är som vintercyklist. Framhjulet stack i ett nafs och utan minsta chans att få ur fötterna ur pedalerna blev det en redig glidtackling över nyss nämnda hopfrusna lervälling, jag och min kära cykel. Redigt skubbat knä och ont som satan, men som tur var eftergivligt styrlager så hojen klarade sig i alla fall. Som Maria sa när jag kom hem, det är ju tur att man inte behöver förbereda sig på just den smärtan, den bara kommer när man minst anar det. Hade ju bara cyklat 10 minuter, men ville helst bara bryta ihop och åka hem. Men efter att ha känt efter lite fick det bli ett pass ändå, som tur var gick det till sig allt eftersom. Nu i kväll känns knät dock rätt mörbultat, så vi får se i veckan hur det känns. Planen är ett 10 km lopp i löpning på lördag, men just nu känns det lite osäkert hur det blir med den saken.


De va här det hände va..


Såg ju aningen värre ut under tightsen.. Dags att köpa nya kläder.

Annars har det varit en lugn vecka. Barnen, förutom David, har varit i Sundsvall, så från stund till annan har det varit nästan kusligt lugnt och tyst. Jag å Maria har fått lite tid för att bara vara med David och har hunnit med både tävlingshäng på Coppern upp, där Maria gjorde ett starkt lopp i snöslasket,  till en snöpulstur i skogarna runt Ånn. Nu väntar vardag igen och några hektiska veckor med mycket jobbresor. Djupa andetag och ösa på!


I tisdags blev det också utecykling, torrt, varmt och fint upp till copperhill.

Inte riktigt samma väderläge i Björnen igår, men för löpning var det inga problem.

Bästa sällskapet för helgen!

Mer snö i Ånns skogar än i Duved.

David kollar bärigheten på Ånnsjön.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd