Höst

Den sista chansen till cykeltävling sprack, då jag var själv med ovilliga ungar och en utflykt till Frösön inte stod med på någon annans önskelista än min. Fast ärligt talat, jag var väl måttligt sugen, men lite kul att köra nya banan där hade det varit. Är väl annars bara att konstatera att cykelmotivationen inte är helt hundra. Har ju tex inte riktigt haft lust att jaga runt efter en massa KOM, mer än nått enstaka pass där i slutet av augusti. Det till trots att formen ändå varit skaplig på cykeln. En möjlig anledning till bristande mjölksyrasug på sadeln kan vara att jag sett till att blåsa ur rejält med löpardojorna på i stället. Fick ju till ett fint intervallpass där i Göteborg, och sen har det rullat på, även om jag kanske inte pushat det varje pass. Men som facit på senaste veckorna - en maxning på 5k-spåret i Ursvik resulterade i pers med 15-talet sekunder, en maxning på 5k-spåret här i Duved (terrängserietävling som jag och Maria arrangerar i höst) utan uppvärmning blev också en persrunda med 15 sekunder, samt ett försök på Vertikalen i Åre som avverkades på ca 56:20. Vertikalen har jag iofs bara en tid från Åre run&bike, men jag tog den tiden med några minuter alla fall.



Lagom trött på skutans topp!

Nu är jag kanske inte i strålande löpform, men jag gissar att jag ändå bara är marginellt sämre än när jag var som bäst för några år sen. Och det med lite lojt träningsupplägg och inte nån direkt brinnande motivation, men det blir ett kontinuerligt jobb gjort och det räcker ganska långt. Gott så! Snart är vintern här och det som kanske får bli en liten motivationshöjare - att dra ner ut till Frankrike och köra transjurassienne igen. 11 år sen senast. Så fram till februari gäller det att klämma in så många skejtmil som möjligt. Började med lite stakmaskin på hotellgymmet för ett par veckor sedan. Det är en bit att ta igen för överkroppen, men det brukar ju ordna upp sig det där..

Annars finns det en del fina bilder från senaste månaden att lägga till minnesbanken,


Svamptur utan att hitta minsta lilla svampjävel. Tur det finns fika..

Åre marknad. Ja, vi var ju där iaf..

Vi har avslutat downhillsäsongen.

Jag och Frida sprang run of hope. Bra uppvärmning för vertikalen!

Vi har jobbat med underlaget på Duveds elljusspår.


Har hunnit med en jobbresa till Köpenhamn.



Och premiärcyklat våfflan med Sam.



Bytt jobb har jag hunnit med också, numera på Iterio. 


Och Frida har börjat på mellanstadiet!


 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd