Jämtlandsserien Tandsbyn 2024

Så var det tävlingspremiär igen! Åter dags för Tandsbyn och första racet i Jämtlandsserien. Tredje året i rad nu, börjar bli en tradition. Värmde upp ett varv som följecyklist till Sam, som körde på bra men var ledsamt ensam i barnklassen 11-12, som han ju egentligen är för ung för, men jag vill ju gärna att det cyklas några km när man väl drar iväg en heldag.¨

Rejsing rejsing!

Soligt å fint i Tandsbyn, precis som vanligt, men lite kalla nordanvindar som jag misstänker kanske gjorde årets race lite långsammare. Den långa grusvägsrakan låg i helt fel vindriktning, så där gick det tungt. Körde ändå på bra tycker jag och känslan var helt ok med jämt tempo alla fyra varven. Riktigt nöjd med det, men körde nästa 1,5 minuter långsammare än förra året, en tendens som jag tyckte mig gå igen för en del andra som kört tidigare år också. Den vanliga giganten Anders Södergren var dock inte med i år, men jag fick inte vinna i alla fall, för mig okände Östersundaren Nicolai Nilsen körde in med 11 sekunder till godo. Ändå nöjd med mitt lopp som kändes väldisponerat utan större misstag. 

Dagens resultat.

 Fick ett ryck och anmälde mig till Run n Bike trots allt, har vacklat lite men ändå kommit fram till att formen är god nog för att orka köra utan att det ska behöva ta hela dagen. Har inte känts superlätt på varesig cykeln eller löpning, men dagens lopp var väl ett bra kvitto och jag har även tagit mig till Mullfjöllstoppen på typ samma tid som ifjol, så lite hopp om ett bra Run n Bike finns det. Med lite torrare underlag och bättre disponering så att jag inte blir helt krampkvaddad på cykeln, borde det finnas en möjlighet att sätta en bättre tid än i fjol. Bara ladda på nu sista veckorna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd