Mörksuggejakten

Femte racet i cuppen och förhpoppning om bra placering. I skrivantdets stund dock lite oklart hur det slutade, då arrangören slöar med resultatlistorna. Själva loppet blev inte riktigt som det var tänkt. Upp för första backen ut ur Rättvik fick jag bita i ordentligt, men kände ändå att jag fick gå lite på överfart. Hade rygg på Per Kumlin på toppen, men orkade inte växla tempo, utan kände mig tvungen att försöka hitta en egen rytm för att komma in i loppet. I första utförsbacken tappar jag typiskt nog flaskan och får köra drygt halva loppet med väldigt lite dricka. Kändes riktigt surt o lite tröstlöst i början, när benen inte riktigt ville heller. Efter ett par mil började det släppa lite och rulla på bätre, samt att irritationen över den tappade flaskan snarare övergick i att bli förbannad. Att vara förbannad brukar vara positivt för cykelkänslan..
Sliter ont i sista svängarna.
Efter drygt fyra mil fick jag langning av Maria och kunde fyllla på depåerna lite. Kändes hyfsat fram tills en mil före mål, sedan blev det en riktigt tuff avslutning. Försökte hålla i så gott det gick på slutet då det var tätt mellan åkarna, men orkade inte riktigt hänga de som var starkast på slutet. Är ändå nöjd med att inte klappa ihop helt, trots lite dricka i den tryckande värmen. En skapligt kul bana var det och en riktigt fin dag!
Väl i mål, - ganska nöjd ändå!
Drar mig till minnes senast jag var och cyklade i Rättvik. Året var 1997 och SM i MTB gick i samma terräng som idag. Den gången har jag för mig att det var två repor upp på Vidablick. Även den dagen var det strålande väder, men något skarpt minne av resultatet har jag inte.

Nu blir det en mycket lugnt vecka med bara fincykling. På fredag bär det av till Tyskland och på lördag - start i Trans Alp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd