Svettig söndag

Veckan avslutades i fin still med ytterligare en dag med dubbla pass. Gårdagens testlopp följdes upp med ett snabbdistanspass med stegrande fart där de sista 10 minutrarna upp till 45 minuter gick i typ tävlingsfart halvmara. Lite plattare och lättlöptare idag, men benen kändes bra och det rullade på riktigt fint. Efter nattens monsun var det riktigt kvavt och väl hemma var det svårt att avgöra om min gamla löpartröja varit med på löpartur eller legat ute i en vattenpöl över natten. Efter lite återhämtning, snigelpromenad med Frida i vagnen och ettårskals hos Julisaga bar det av på dagens andra runda, lite finåkning på rullisarna runt söderort. Börjar kännas helt ok att åka nu och knappa två timmar är inga problem att åka utan att bli helt färdig, även om tempot är lite smålusigt. Bra återhämtningsträning blir det alla fall och lite extra träningsvolym.
Take me home - country road
Inte lika svettigt på kvällsrundan
Nu funderar jag på hur upplägget ska se ut framöver. Eftersom det känns bra i kroppen för stunden kommer jag nog köra på med ganska mycket volym även denna vecka och kanske några dar med dubbla pass. Är gräsänkling fredag - lördag, så det bör ju  kunna funka. Sen vill jag försöka göra ett bra race i Ursvik nästa tisdag för att sedan lugna ner mig lite och ladda för sommarens långa utmaning - 49 km fjällöpning i Bydalen fjällmaraton, som går om ganska prick tre veckor..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd