En tuff dag

Idag skulle lördagssegheten förhoppningsvis gå över, för om inte skulle det bli en tuff dag.. Två pass på schemat och för ovanlighetens skull - gruppträning. Jag är ju inget större fan av gruppträningar, jag är ju uppväxt som skidåkare. En högst individuell idrott där man i alla fall förr i världen tävlade uteslutande med individuell start och tränade själv (och ärligt talat, de som är bra idag gör det till största del fortfarande). Kan man inte träna själv, hur ska man då kunna tävla själv? Idag är det supertrendigt med individuella idrotter, men det är långt ifrån alla som passar för det egentligen, rent mentalt. Träningsgrupper av alla de slag, military ditt, running that, team hej och hå, alla är de till viss del ett tecken på att det finns många som kanske egentligen skulle spela korpfotboll eller rinkbandy när de inte klarar att springa ett långpass själva.
Sen är ju träningen i ensamhet min meditation, då vill jag inte ha sällskap, men det är en annan historia..
I alla fall, samling på Lovön för ett klassiskt rullpass i blåsten, med NVSK-kamraterna Magnus, Magnus, Gustav o Sparven. Jag tog täten i början för att hålla ner tempot lite, men det dröjde inte länge innan det började hetsas på ordentligt. Vissa hade skött stakträningen utomordentligt bra så det blev till att bita i för att hänga med. Lyckligtvis var det en något bättre lördag än de senaste veckorna, även om överkroppen var lite tung efter lite styrkeövningar i fredags. Efter drygt 1:30 gav jag mig och vände tillbaka till bilen för att landa strax över 2 h. Jag skulle ju dra ett pass till idag och ville inte bränna allt krut redan innan lunch.
Grådaskigt Högdalen..
På eftermiddan blev det Högdalen och årets första backpass med stavar - skidgång. Blev tio repor med en kropp som inte var superpigg efter förmiddagen, men ändå skapliga ben. 3,5 timme bra träning blev dagens facit, en helt ok höstdag! 
Snart klar för dagen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd