Full rulle

Det har äntligen blivit en riktigt skaplig träningshelg! På tiden minst sagt. I fredags gjorde jag både något jag aldrig gjort och något det var väldigt länge sedan jag gjorde senast. För rullskidor till jobbet, det var baske mig inte igår! Med lite omvägar och det blir en lagom uppvärmning för dagen. Definitivt en möjlighet som öppnat upp sig när jag inte längre behöver ta mig rakt genom stan till jobbet. Att sen köra AW plus donken för att glad i hågen snöra på sig pjäxorna och köra s.k. full rulle hem, då snackar vi innovativt tränande. Rulle till jobbet ska det definitivt bli fler gånger, fast jag kanske ska satsa på att åka i huvudsak nykter.
Fina rullskidvägar!
I lördags blev det nytt försök att ta sig runt Extremen på en anständig tid. Strategin den här gången var att springa på känsla, utan att kika på km tider på klockan, och försöka springa på hårt utan att riktigt maxa. Det gick hyfsat, tempoväxlingarna efter krönen kändes ok, även om det kändes på slutet att kroppen inte är riktigt så farttålig som krävs för att orka i tävlingstempo hela vägen. 1,06:18 slutade det i alla fall på, men från den tiden känns det inte som att det finns jättemycket mer i kroppen för tillfället, men det kommer förhoppningsvis framöver. Idag blev det ett slirigt varv runt Nickspåret med pendlarhojen. Semislicks, slitna fälgbromsar, 26" och småtrasiga pedaler är ju inte optimalt dagen efter ett regnoväder, men ganska trevligt ändå. I kväll blev det sedan riktigt trevligt med en timmes rullskidstakande. Långt från stakarform, men känslan idag, 3 pass efter vårpremiären, var betydligt bättre än  för två veckor sedan. Bara det faktum att man orkar gå på bara överkropp i en knapp timme. Det finns hopp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd