Nya mål

Allt eftersom flyttkaoset börjar lägga sig ges mer tid till träning och träningsfunderingar. För en gångs skull är jag anmäld till noll (!!) tävlingar. Inget mål och mening i livet, så kan man ju inte ha det! Så funderingarna går lite kring vad som ska vara kommande utmaningar, utan att det blir allt för ambitiöst. Om en dryg månad växer trots allt familjen med en ytterligare person, bäst att inte sätta för höga mål. Men en sak känner jag mig verkligt missnöjd med från fjolåret, och det är att sätta en skaplig miltid. Det ska väl fan till om det inte ska gå att ta sig under 36 minuter! Det får bli årets mål! Sen i vilket lopp återstår att se, men nån gång under hösten. Om jag inte sargar kroppen med galna terrängmaror och bergslopp bör det finnas god chans att lugnt o fint bygga upp en bra form. Så får  det bli. Sen vacklar jag lite inför vintern, antingen veteranVM eller det lite mer exotiska Keb Classic. Måste nog fundera lite mer där.. Men därefter känner jag mig klar över att det är MTB som gäller igen. Med Nickspåret runt knuten kommer träningsmöjligheterna vara grymt bra och det är bara att inse - på rolighetsskalan har inte löpning eller rullskidor en chans. Längdskidor i bra förhållanden spelar i samma division, synd bara att det så sällan är just bra förhållanden. Nickspåret kommer det alltid vara bra förhållanden på, så länge snödjupet är begränsat. Säger bara Trans Alp 2017! Längtar.. Bara det att jag mentalt inte känner att jag inte är riktigt klar med löpningen, måste fixa det först. Eller skada mig, då finns inget val. Men jag kan ju börja med att försöka komma i form. 1:29 runt extremen i söndags var ju inte så imponerande, i och för sig ordentligt bajnödig sista 5 km, men ändå. Dagens tre repor upp för hagatippen gick ju inte heller i någon direkt raketfart.. Men det finns ju en hel sommar att jobba med formen i alla fall!
Såhär sur blir man efter lite dålig backträning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd