Ny klubbadress

Hemma i Solna igen för sista uppladdningen inför Finnmarksturen. Denna tävling blir den första i min nya cykelklubb, MTB Täby, eller Täby MTB som jag råkade skriva i anmälan. Förhoppningsvis tar jag lärdom och får koll på namnet, hur som helst hoppas jag att det kan tillföra en ytterligare dimension till cyklandet att vara med i en riktig cykelklubb. Att det blev just Täby har väl dels att göra med att det är rätt sida om stan och att det är en till synes väldigt aktiv klubb, så jag hoppas jag finner mig till rätta. Nu är jag ju inget fan av gemensamma träningar, men det kanske kan vara ett bra alternativ för att hitta nya träningsrundor nån gång ibland. Sen finns ju möjligheten till lite mer gemenskap på tävlingar, samåkning o liknande. Så i stället för svart och rött blir det svart och blått på blöjbyxorna. Förutom eventuella skidtävlingar, då blir det NVSKs kroppsstrumpa även framöver. Träningen i veckan har blivit ganska lugn och mer vila än vanligt planeras. Igår blev det ett lite lugnare pass runt Nickspåret. Benen kändes helt ok, så det verkar lovande inför söndagen. Insåg att det regnat en del även i Stocholm i sommar.. Men i stället för norrländsk myrblöta blir det fördärvligt lerigt i Ursvik, seg gegga som fastnar väldigt bra på cykeln. Onekligen lite drygt när tvättproceduren efter passet tar lika lång tid som själva cyklandet..
Grisigt!
För att ytterligare preppa för cykelsatsningen gjordes ett par investeringar på Bike-discount igår. Dels en trainer för blöta och mörka höstkvällar. Och för samma förhållanden men för dagar då man hellre är ute än inne - ett par feta lampor till hjälm o styre. 3000 lumen ska nog göra mörkercykling rätt mycket trevligare. Inga ursäkter i vinter!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd