Skidpremiär

Efter en intensiv jobbvecka hemma i Solna, med 3 st 6x30 pass (2 löpning, 1 trainer) och 2 st 24 h fastor är jag back in Sundsvall. På ett sätt lite skönt att sova 8 timmar per natt i lugn o ro, men samtidigt så saknar man ju Maria o skitungarna, så det var skönt att komma upp igen. Lyckades till och med få lite egentid med Frida idag, med visst inslag av tvång.. Efter att ha skrikit o surat hela vägen till Birsta förväntade jag mig en riktigt hård förhandlingsrunda bara för att få henne ur bilen. Men när vi väl parkerat var hon som förbytt och var en riktig mönsterunge för en timmes öl och matshopping. Tänk att hon kan vara så härlig bara man får vara själv med henne en stund. På eftermiddan joggade jag o Maria upp till ängen för att testa det 700 m långa konstsnöspåret och göra skidpremiär för säsongen. Lite småisigt o sladdrigt i kombo med bambiben, men 40 min harvande med obligatoriska 6x30 blev det. Dock lite svårt att få till riktigt bra intervaller på den banan o kuperingen, men ändå. Nu har det dock slagit om till plusgrader o regn, imorn väntas +9 grader. Med andra ord, tveksamt om det blir nån mer åkning, men vi får se. Dubbdäcksbestyckad cykel finns i alla fall tillgänglig, så det är väl bara ut o trampa..
Snö!
En skön tjej!
Å en skön kille!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd