Härlig helg

Egentligen borde man väl köra igång lite planerad och uppstyrd grundträning för cykelsäsongen, men så har det inte riktigt blivit. Jag kör mer den spontana stilen för stunden, och kanske lite den lata? I fredags tog jag en liten omväg hem från jobbet, och vist, det är najs att cykla ute när det plötsligt är ett par plusgrader, men fy fan för efterarbetet. Känns ju sådär kul att klampa in som ett lermonster bara för att man råkade hamna på några hundra meter grusväg. För att inte tala om cykeleländet som sällan är lättrengjort under vinterhalvåret. Och inte hjälper det att drivlinan är brunrostig efter att ha slirat runt i saltslask  hela januari. Nej, i lördags fick det bli den enkla vägen, även om samvetet egentligen tyckte något annat. Det blev löpning. Extremen på 1:20 i vad som ändå kändes någorlunda lugnt tempo och med bra ben. Nästan överraskande bra med tanke på den bristfälliga löpträningen i januari. Idag var jag dock besluten om att det skulle trampas. Men efter att ha kört årets första grillunch ute  i skogen och lite småfrusen kommer hem fegade jag ur igen, - det fick bli trainer. Men det blev ett ganska bra pass i alla fall, med 2ggr20 min i nått slags halvhårt tempo. Så nån slags cykelupptakt kan man kanske ändå kalla det!
Bruna kedjor, ååååh vad roligt...
Härligt ute i skogen idag!
Fick ett paket på posten, nu finns lite mer småprojekt att pilla med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd