Förkylningstider

Snart är det jul och vad passar då bättre än att unna sig lite vilodagar med hjälp av en förkylning? Årets julklapp från dunderförkyld sambo och snoriga ungar blev ju ingen större överraskning. Tycker ändå jag klarat mig rätt bra i höst, så det är inte mycket att klaga på egentligen och så länge det inte utvecklas till värsta sortens mansförkylning så lider jag inte överdrivet mycket. Helgen har ägnats åt familjeaktiviteter, inklusive julgranshuggning och det årliga julbordsgalejet med TC-teknik/Automation power på Söråkers herrgård. Som vanligt bra mat, dryck och relax, även om barnen gjorde sitt bästa för att stressa upp sina stackars föräldrar kring julbordet. Det blev riktigt bra aktiviteter för en sjukhelg i alla fall.
Team julgran
Det blev även ett par vändor till Sportson igår och idag. Nu har jag hämtat ut ny drivlina till pendlarhojen och även hunnit skruva ihop den idag. Naturligtvis lyckades jag för typ 17:e gången i rad få ihop kedjan på fel sida kjedjestagen, så det blev lite mer meck o svordomar än jag hade tänkt, men till slut blev det bra. Tyvärr har det visat sig att det trots allt var tvättslut på Element-ramar av 2017 års modell, så det får bli hardtail ändå - Rocky mountain Vertex. Även om jag var väldigt inne på heldämpat känns superlätt hardtail helt rätt också. Ramen ska i alla fall vara beställd nu och sen blir det till att handplocka delar till ett riktigt fränt bygge. Tror det kommer landa under 8,5 kg inkl pedaler o allt när det står tävlingsklart. Kommer bli grymt!
Senaste budet på grund till nästa års springare - Rocky Mountain Vertex RSL
På Sportson finns cyklar hela familjen - Frida hårdtestade den här pärlan runt butiken medans mor o far spanade kolfiber.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd