Träna med Urd

Idag kom stormen Urd och hälsade på, en riktigt dryg jäkel. På väg till dagis var det först sidvind, höll på att driva ner i diket när vinden slet tag i mig och barnvagn. När vagnen väl var parkerad vände jag rakt norrut med fetnordan rakt i nyllet. Jäklar vad det tog emot! Efter några hårda dagar var inte benen så pigga heller, kändes som att cykla i sirap. Fantastiskt att motvind, vinterväglag, mörker och dubbdäck kan få en att känna sig så sjukt kass. Segade flåsandes upp för Sundsvallsbron på näst lättaste växeln. Suck. Glädjande nog höll vinden i sig på eftermiddan, vilket var betydligt trevligare. Körde lite naturliga intervaller, eller fartlek som jag skulle kallat det i mitt tidigare löparliv, vilket kändes någorlunda drägligt med vinden som hjälp. Nu blir det en 24-timmarsfasta, som jag kört en dag i veckan under i princip hela hösten, och bil till jobbet imorn. Sen lite trainerintervaller imorgon kväll av något slag kanske. Tänkte köra på fram till nyårsafton och ta lite välförtjänt vila då. Helst med känslan att benen verkligen ska behöva vila.
Ibland är den vacker, ibland ett helvete att ta sig över.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd