En vecka till race

Har varit lite bloggtorka på slutet. Händer ju en hel del egentligen, men jag får skylla på lite bristande skrivmotivation, mycket jobb o mycket hemmafix. Har till slut lyckats gå imål med både stugmålning ballongrenovering, yay! Speciellt stugan blev sjukt fin, hade förtjänat ett foto om det inte varit bäckmörkt. Next time kanske. Men det är inget att luta sig tillbaka efter, nu är det hönshusprojektet att fortsätta med och så bröta sten, sly o rötter runt tomten förståss. Få saker är mer rogivande, och bra styrketräning så klart! Cykelmässigt har det rullat på hyfsat. Har börjat kännas lite bättre igen, bara att parera förkylningen som resten av familjen lider av och hoppas på lite överskott till helgen då det är dags för Bockstensturen. Just det där förkylningshotet känns ju sådär dock. Bara hålla tummarna. 
Men fan, här hittade jag ju ett målerikort ändå. Plus två odågor som inte kan ge fan i dammen.
Har i alla fall kört några nyckelpass nu senaste tre dagarna, med blandat resultat. I fredags blev det stenhårda backintervaller runt Sundsvalls berg på väg hem från jobbet. Lyckades sno åt mig ett helt gäng nya KOM, de flesta norpade av Kristoffer Ståhl som är en av Sundsvalls bästa cyklister. Jag lär väl inte vara hans favorit framöver... Blev i alla fall ett riktigt bra pass och jag trodde nog det skulle ta hårt på kroppen. I lördags kändes det ändå rätt bra, så de där 30-sekundarna som betades av kändes riktigt bra de också. Idag var så tanken att köra mig riktigt slut med ett tävlingslikt grusvägsrace på 2 timmar, minst. Kändes bra så långt det varade, men efter knappt en o en halv timme började bakdäcket kränga. Suck... försökte pumpa o greja, men fick inte skiten tätt. Hade en slang med mig, men jag hade hyfsat nära hem när jag stannade och kände inte för att fippla med skiten. Så jag gav upp o promenerade hem. Kändes rätt ok ändå, fick ett bra pass o det kändes bra, hade lätt kunnat ligga på en bra stund till utan att fylla på energi. Nu är det bara fylla på gucka och hoppas att däckhelvetet håller tätt!
Dirty deeds!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd