Kung av Sundsvalls slalombackar

Idag blev det lite hårdkörning hem från jobbet. Har siktat in mig lite på stans slalombackar och har plockat hem bästa tiderna uppför Siddjöbscken och Nolbybacken. Hur mycket Nolbybacken är värd kan kanske diskuteras, jag är den enda som cyklat upp där vad det verkar. Men i alla fall, idag var det dags för Södra bergets slalombacke! Jag har aldrig cyklat upp för denna backe tidigare, så det fick bli en testvända först o sen en lite hårdare attack. Var dock en ruggigt brant o knepig del som jag fick hoppa av o springa. Gick fint ändå tidsmässigt, så nu är man kung av alla tre slalombackarna i Sundsvall! Får se hur länge man kan hålla den trippeln. Tror inte det är några oslagbara tider och en del sekunder kan jag nog kapa själv, men det finns många bra cyklister där ute..
Inte Södra berget, men väl nolby för nån dag sedan!
I övrigt känns det som formen blivit ett snäpp bättre igen. Kände mig lite sliten i förra veckan, men med lite vila så vaknade påkarna till liv igen. Laddar för Bockstensturen nu vad det verkar, ser tunt ut på tävlingsfronten innan dess. Men det känns ok att inte tävla ändå, när formen är bra och man kan ösa på och känna sig stark så är det också rätt härligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd