En vecka hårdkörning

Började satsningen inför 2018 med en liten koll på läget - ett 20 min maxtest i måndags. Som vanligt sjukt jävla jobbigt (it dont get easier, you just go faster..) men det blev ett någorlunda ok resultat. 408 W i snitt, 5,33 w/kg. Vägde in mig på 76,6 kg innan passet, lite plufsig efter lökig helg och vecka med frukostbuffé varenda dag, så även där finns lite att jobba på. Målet får bli att alla fall kräma ur lite mer än 5,5 w/kg innan våren, vilket jag tror var rekordet förra året.

Nya fina skor, gamla och inte lika fina happysocks...

I veckan var jag även o köpte lite nya vinterprylar på Sportson, nya lakedojjor och ett par sköna girovantar. Båda lär underlätta vintercyklandet, för nu är sannerligen vintern här. Blev ett par jobbpendlardagar o lite fincykling ute i lördags. Annars är det mest hårdkörning på trainern som har blitt av. 4-minintervaller, korta spurter och idag två 20-min tröskel i eftermiddags. Efter dagens trampande kände jag mig ganska slö, så imorn blir det nog en vilodag, eller möjligtvis lite löpning. 8,5 timme träning i vad som får anses vara en ”normalvecka” helt ok, bara jobba på nu så ska det nog bli fart på grejerna!. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd