Svårplanerad träning

Mycket som ställer till oreda i träningsplaneringen den här veckan. Mer snöskottning än cykel, Frida vrickar foten så det fick bli en hemmadag och så nu då - annalkande snöstorm som enligt prognosen ska bättra på snödjupet från 1 m till 1,5 m. Idag åkte jag dessutom till Storlien, så imorgon räknar jag med att inte ta mig hem. Har bokat rum i Östersund, så förhoppningsvis tar jag mig dit i alla fall.

Det här funkar ju det också.

Men det har ändå blivit en del tränat. Inte strukturerat och inte helt cykelfokuserat, men i alla fall. Tror lite variation ändå är rätt bra den här tiden på året och det känns bra att köra lite skidor nu när det äntligen blivit en rejäl vinter. Så pass peppad att jag anmält mig till ett 15 km skate-race på södra berget på lördag. Ska bli spännande! Har laddat upp med lite fartträning här i Storlien i kväll, jag slås snabbt av hur sjukt jobbigt det kan vara att åka längdskidor. Men trots halv storm och snödrev lyckades jag ta ett par KOM, så helt hopplös är inte skidformen. Svårt att ha mål inför lördag, men att köra 15 km på 45 minuter kanske är rimligt. Om jag slipper spåra i en halvmeter nysnö...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd