Ganska långt ganska hårt

Efter måndagens maxtest kände jag för att kolla av en annan variant på formtest jag körde förra året - 1 h tröskel. Sket i uppvärmningen och körde på, lite segt i början därmed, men höll bra hela passet. Landade på 352 w i snitt, vilket är tangerat rekord från förra året. Kändes inte superlätt, men jag är rätt nöjd med detta ändå, lite kvitto på att det inte är ett kompakt formmörker i alla fall. Hade ju tänkt cykla hem från jobbet idag, men återsjuknade barn och det fick bli en sen jobbkväll istället för att bunkra lite inför vab imorn. Röriga dagar nu känns det som, men det blir lite tränat ändå.

Sådärja. Max speed 2105... nånting är lurt med trainern också, även om watten fortfarande verkar funka som de ska.

Kommentarer

  1. Riktigt imponerande tröskel, själv kör jag 4or på 350 watt =) Väger visserligen lite mindre men inte nog för att vara i närheten av dessa w/kg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mycket handlar som sagt om vikten också, sen tycker jag det är svårt att relatera till hur bra x Watt faktiskt gör en på startlinjen på en riktig tävling. Men för att jämföra mot sig själv och kolla av mot tidigare prestationer är ju wattmätaren på trainern perfekt.

      Radera
    2. Jo precis. I år är första året jag har effektmätning (monark) och det är ju rött mycket roligare att följa o strukturera träningen vintertid då.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd