Ingen toppform

Idag försökte jag mig på ett maxtest på 20 minuter igen. Tyvärr var det nog fel dag. Igen. Den här gången ballade jag dock inte ur utan körde klart passet. Tyckte jag tog det lugnt i början den här gången med, kändes jättelätt 2-3 minuter för att efter 6-7 minuter kännas helt fruktansvärt. Farten svajade högst betänkligt, låg på drygt 410 W i början men var nere på 389 i snitt som lägst. Plågade mig upp till beskedliga 390 W till slut med en mycket klen spurt. Med 75,4 kg på vågen blev det 5,17 W/kg, ganska långt från min målbild om 5,5 w/kg på det här testet. Inte alls bra med andra ord, dels kanske beroende på ryggproblem och förkylning på sistone, men jag tycker inte det borde slå så mycket då jag ändå tränat på ganska bra. Men jaja, det blir till att försöka skärpa till sig lite ytterligare helt enkelt.. nu funderar jag dock på att vila imorgon. Kanske behövs?

Lätt på förhand..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd