Helgaktivitet med team Hi5

Det blev en resehelg den här veckan också, men inte för cykeltävling utan för lite mer avslappnade aktiviteter med teamet uppe i Umeå. Den här gången fick barnen följa med också och medans Maria körde ett tjejpass igår så testade jag och barnen de riktigt fina teknikstigarna runt SCA arena i Obbola. Både Frida och Sam kämpade på riktigt bra runt den bygds XC-banan och pump-tracken. Speciellt Frida har verkligen cyklat mycket i helgen, känns som att jag måste ut och fixa till vår egen cykelbana till ännu bättre skick så att hon kan fortsätta i samma stil. Gott om inspiration har jag fått i alla fall, min ”hemmaplan” i Obbola är ett riktigt fint cykelområde. 

Hela familjen cyklar!

Efter en riktigt trevlig övernattning hemma hos Enberg med familj var det idag dags för ytterligare en dag ute i Obbola. Inledde med att testa en av de uppmärkta lederna, sen blev det till att köra lite familjecykling med ett gäng barn och vuxna, där en del av barnen var väldigt unga men ändå kämpade på jättebra trots lite backar och knöliga rotpartier. Avslutade sen med lite stravahets runt Hi5-slingan, där jag känner mig rätt nöjd med att ”bara” vara 11 sekunder efter Enberg. En riktigt fin helg i Umeå med andra ord!


Frida kör på i pumpen!

Annars har det varit en bra vecka, har kommit igång ok efter senaste förkylningen och har hunnit med att Strava-rejsa lite. Har tappat några KOM inne i stan, så det finns lite skåp att ställa tillbaka på rätt plats. Har gått hyfsat med den saken ändå, så lite form finns det absolut kvar. Får se om jag kan knipa åt mig några till i veckan.. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd