Höstrusket 2018

Då var årets sista (??) tävling genomförd, höstrusket anno 2018. Jag har varit med i banarbetargruppen inför tävlingen och det blev verkligen en riktigt fin bana. Både skapligt kuperad, en hel del kurvor och sköna nerförspaftier och ”lagom” tekniskt för min smak. Med strålande sol och lite lugnare vindar var det upplagt för en perfekt cykeldag. Efter masterstarten drog som väntat Jakob Söderqvist iväg som ett skott, kändes som jag var 100 m efter från första tramptaget. Han lugnade dock ner sig och jag tuggade snart ikapp, även om hela första varvet gick rätt snabbt. Hängde sen på i rygg och tänkte att jag skulle ta det lugnt i alla fall 2 av de 5 varven för att se hur det kändes. På andra varvet gick dock farten ner så ut på tredje tänkte jag att nu jäklar, tryckte på direkt från varvning och fick lucka direkt. Körde på hela tredje varvet som gick klart snabbast, men även om det bet bra mot konkurenterna (förutom Jakob var det tyvärr lite tunnt) kändes det kunnige superbra i benen. Sista två varven körde jag lite mer kontrollerat, blir ju lite mer försiktig när det inte är nån direkt kamp, men det blev hyfsade varvtider ändå. På det stora hela en bra dag, men lite tråkigt att Sundsvalls bästa cyklister inte är med och tävlar. Men, men, en vinst är ju alltid en vinst.

Härligt att få vinna en tävling även i år!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd