5:2

Där här med dieter.. Rätt intressant på nått sätt att se hur kroppen funkar. Bryta vanor, byta vanor, kanske lära sig nått. Oftast blir det lite väl jobbigt kan jag tycka, därav lite kass kontinuitet när man får en idé i skallen. Sen verkar det vara någon slags naturlag att lägga på nått kg under vintern som sen försvinner under sommaren. Så ock i höst, efter en frosserihelg i Moskva stod vågen plötsligt nära 77 kg igen. Då fick jag ett ryck att ja, kanske skulle man testa nått litet upplägg nu då. Körde igång med en 24 timmars fasta och tänkte lite att vi får se. Har ju testat det några gånger förut och tyckt det funkat helt ok. Nu blev det en fastedag till den veckan, dvs 5:2. Och sen har det rullat på, och nu ikväll är det sista fastedagen för 8:e veckan i rad. Lite imponerad att jag lyckats med det måste jag säga.

Så vad händer nu då? Ja, en månads all-inclusive på Gran-Canaria... Inget 5:2, men kanske läge att testa nått nytt nu då när disciplinen verkar vara på topp. Tänkte typ GI, skippa bröd och andra kolhydrater en hel månad. Kommer jag palla med det? Återstår att se.. men 5:2 då, vad blev resultatet? Värt att fortsätta med? Ja, alla fastedagar har gått bra, även om man blir förbaskat frusen. Viktmässigt inga större skillnader, ligger mellan 75-76 kg typ. Sen är det ju jäkligt gött att frossa bäst man vill under icke-fastedagarna. Har ju varit frisk hela hösten också, ingen aning om det finns nått samband, men jag kan ju inbilla mig det i alla fall. Formen då? Mja, dräglig i alla fall. Testa lite på trainern i förra veckan, fixade 10 min på 410 Watt och i tisdags sprang jag femman i Ursvik en bit under 21 min. Inga sensationella resultat, men med tanke på att jag inte kört så hårt under hösten känns det ju hel ok ändå! 

En bunt cyklar på vintervila, hoptråcklade med varenda lås som gick att uppbringa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd