Rörig vecka

Senaste veckan har verkligen bjudit upp till en övning i flexibelt leverne. Det började förra lördagen, efter en fin eftermiddag hos mormor och morfar lägger Frida en stadig pizza över hallgolvet. Yippie, vinerkräksjuka! Inser att jag ska på jobbresa må-ti, så läge att göra en insats på vabbfronten. Att vabba på riktigt finns dock inte tid för, så det blir kvällsjobb både lördag å söndag. På söndagen är det dessutom Sams tur, dubbelkräk - check! Tills i måndags var båda barnen givetvis ”friska”, men två dagars karantän är det som gäller. Fick två ganska fina dar med barnen ändå och kom till och med iväg för lite kvällsåkning i Nolby.

När fan får man cykla då?

Mitt i kräkkaoset kom det ett meddelande att nya bilen är klar för leverans. En månad innan jag hade trott. Kul, men lite halvpanik med att fixa papper o annat för att sälja passaten. På onsdagen var det dags att åka en sväng till Krångede. Men fan vad trött jag känner mig? Och ingen aptit? Efter lunch kändes det inte helt bra i kroppen och det slutade med att ta raka vägen hem och däcka i soffan med feber. Lyckligtvis inget kräk, men nån slags lindrig variant fick jag tydligen ta över. Med andra ord karantän även för mig, förutom att jag blek som ett spöke fick åka in till stan för att få bilen värderad i torsdags morse. I fredags var det givetvis Marias tur att ta över magflunsan, men inför helgen tänkte jag nog att nu, nu måste stöket vara över. Men stöket är aldrig över.. Körde ett snabbdistanspass runt Sörfors igår morse och det tog emot nått jävulskt. Stod nästan still i backarna och var stelfrusen när jag kom hem. Jaja, resultatet av magsjuka tänkte jag. Men antagligen inte. Sen iväg på Gävlebesök och vid sagoläsningen igår kväll kändes det tydligt i halsen - förkylning på gång. Så nu sitter jag i mor å fars soffa å kollar skid-VM medans barnen är på kusinkalas med farmor å farfar. Får se om NÅN dag nästa vecka blir som det var tänkt...

Vabb-bakar lunchpizza med två jäääätesjuka barn.


Frida testar manchestret och åkte för första gången lift själv.

Sam testar gymmet med farfar.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd