Påsk i Norge

Efter ett års uppehåll i traditionen hakade jag åter på svåger Daniel och Knappen till Norge för lite toppturande över påsk. Något jag riktigt längtat efter och som blev precis så bra som jag hoppats på. Den där känslan av att sitta på en snötäckt fjälltopp, klarblå himmel, solvarmt och inte en tillstymmelse till vindpust, det är något speciellt. Nu ska det ju till lite tur för att ha de förhållandena, men den här gången blev det ett par klockrena sådana dagar.

Lugnt på toppen!

Totalt fyra heldagar, fyra toppar och drygt 1000 hm per dag. Svetten rinner..  Utförsåkningen var kanske inte magiskt bra, men helt ok och slasksnö kan vara riktigt trevligt. Den här trippen hade jag även med cykeln, så varje eftermiddag har det blivit rejäla cykelpass också. Vem behöver åka till Mallis? Brutala stigningar - check, fina vägar - check, cykla i kortbyxor - check! Träningsbelastningen har varit rejält tuff och det har blivit tyngre för var dag, för att kulminera i telefonstolpslår och pingislunga på dagens avslutande intervallrunda. Lite vila på detta, så får vi se om det blir nån fart till Klippingracet nästa helg. Nu väntar en tidig morgon och hemresa imorgon, 13 härliga biltimmar från Voss till Sundsvall. Jag får ju vila benen i alla fall..

Cykla i tunnel - only in Norge!


Molnigt? Stackers meg..


Bra ställe för after bike!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd