Räcertur, Midsommar och Tolvtjärnsloppet

Verkligen slött med uppdateringar på slutet, har inte ens förmått en racerapport från Tolvtjärnsloppet förra helgen. Men nåväl, om man börjar där så kan det väl sammanfattas som ett steg framåt. Slutade på 6:e plats, drygt 7 minuter typ efter Blom som vann. Klart mindre avstånd än senaste racen och betydligt bättre känsla i kroppen, även om det krampade rejält i benen de sista kilometrarna. Brottas dock med att komma på nått sätt att inte hamna i så stora svackor i loppen efter 1-2 mil. Så blev det denna gången också, tappade både klungan och sugen. Kanske får ta en snickers innan start.

Två teamkollegor på pallen, i brist på egna bilder och bedrifter!

Tog en vilodag efter tolvtjärn, men sen har jag kört på i nån slags ambition att få ihop en mängdvecka. Avrundade idag med en tiomilarunda på racern och fick därmed ihop drygt 13 timmar cykling i veckan, vilket ju känns helt ok. Kroppen verkar klara det hela rätt bra och faktum är att dagens pass var bland det bättre i år. 10 mil med 32,5 km/h i snitt och nästan 1200 höjdmeter är ok siffror för mig, speciellt när jag inte kände mig helt förstörd när jag kom hem. Det kanske är så ändå - att jag är för dåligt tränad snarare än att jag behöver vila? 

Bra kamrat!

Sen har det ju varit midsommar också, denna gång på hemmaplan. Måste ha varit bland de bättre midsomrarna nånsin. Först fyra timmar endurocykling, sen sill, nubbe, femkamp och grillning, allt i strålande fint väder och med bästa tänkbara sällskap, med familj och vänner. Ibland har man det bra!

I natt hade vi det också bra, Sam var lite frusen och jag är ju inte sen på att dela täcke!!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd