SM dags!

Åter slött med uppdaterandet, man har ju semester... Imorgon är det hur som helst dags för SM-start, denna gång i den helt oprövade grenen XCE, dvs sprint. Ska bli kul att pröva, men vad jag kan förvänta mig är svårt att sia om. Jag brukar ju dock vara ganska vass på kortare stravasegment, så det kanske passar mig bra? 10:23 imorn är det knappa två minuters urladdning som gäller!

XC-dags igen, bland mycket annat har jag tränat hopp.

Annars då? Efter Mörksuggan blev det en riktigt bra träningsvecka. Först några dar med barnen i stugan hos farmor å farfar, sen lite tuffa sundsvallspass och sen en bröllopshelg på tu man hand med Maria i Öregrund. Perfekt för många fina långpass med en hel del fartinslag. Och mycket trevliga sociala aktiviteter kan tilläggas. Tycker kroppen funkat ganska bra, även om sista 10-milsrundan med Maria längs Upplandskusten var lite seg. Drygt 13 timmar på en vecka är en skapligt tuff nivå för min del. Trots bra känsla har jag verkligen försökt hålla igen den här veckan för att försöka få en liten formtopp nu lagom till helgen. SM har ju varit lite av årets stora mål (XCO denna helg, (XCM nästa..), så snart får jag facit om jag lyckats tajma in några bra dagar till rätt tillfälle.



Fina dar med barnen i Mora.


Härliga landsvägspass med fru Karlberg.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd