Trainerintervaller

Förra året kände jag verkligen att jag behövde ett långt brake efter tävlingssäsongen, men i år har det inte varit riktigt lika stort vilobehov. Har ju blivit ett par tuffa löplopp bl.a. och idag kände jag mig mig motiverad att köra igång med lite trainerintervaller. Så va fan, egentligen tror jag det är onödigt tidigt att dra på för en gammal motionärsgubbe. Funderade här om dan att det faktiskt är fem månader tills det är april, fem månader vinter.. Men det är väl lika bra att köra på om det känns bra. Har gjort upp en plan i huvet att försöka rikta in intervallträningen på trainer mot lite mer XCO-stukade intervaller. Känner ju lite dragning till att köra mer och bättre XCO. Tänker mig typ kortare intervaller på 30-sekunder upp till några minuter i lite olika varianter, olika trappvarianter t.ex. Detta lite till förmån mot långa tröskelintervaller och liknande. Började därför idag med enminutersintervaller. 15 st med en minut vila. Kändes helt ok faktiskt, bara att ösa på nu då. 5 månader till april...
Gött å svettas lite!



Fin sågtand på pulsen, men det där med 182 i maxpuls är det nog dags att revidera snart. Börjar va nått år sen det var fysiskt möjligt..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd