Tillbaka på jobbet

Idag var semestern slut för denna gång, blev 3,5 vecka sammanhängande ledigt, vilket kändes bra ändå. Känslan är att jag varit ledig längre och det är ju ett gott tecken! Avslutade fint med en heldags födelsedagsfirande av Frida och pappa, som fyllde respektabla 80 år igår. Frida fick dock styra ljusantalet på tårtan utefter sina 7 år, som även ska firas nästa helg. Blir mycket partyn när allt ska delas upp i olika sällskap i coronatider. Innan födelsedagsfirandet hann jag dock ut på ett kort landsvägspass och nappade upp ytterligare ett KOM jag jagat ett tag. Har kört riktigt hårt nu under ganska många dagar, senaste 8 dagarna har jag plockat hem minst 1 KOM per dag 6 av dagarna. Övriga 2 dagar har jag försökt men misslyckats. Det betyder att det blivit minst en riktigt intensiv stund per dag och några av dagarna flera hårda ryck. Totalt blev det 10 timmar tränat senaste veckan, ingen imponerande mängd men lite hård intensitet har jag fått i benen varje dag.

Blev ett KOM i dag i Åsarna också!

Det intressanta är att jag trots många hårda pass på rad inte känner att jag tappat spetsen, åtminstone inte på kortare segment. Rent generellt har det känts bra att dra iväg på nästan alla pass och jag har lyckats ta, eller varit nära att ta, segment jag siktat in mig på länge. I maxfart är nog formen tämligen god på kortare sträckor! Frågan är hur det funkar på längre distanser? Har inte kört något typ längre tröskelpass eller liknande på väldigt länge, vore kanske intressant att testa något sånt snart. Måste hitta nått tillfälle för det.. Jobbveckan rivstartade idag med fältjobb i Jämtland, så idag jagade jag runt i Åsarnaskogarna en sväng. Gav mig på ett lite längre segment på ca 12 minuter som jag var säker på att ta, men det gick icke. Kändes lite trögt och kanske det är dags att vila lite? Klämde på en spurt och plockade ett annat 30-sekunderssegment, så jag fick med mig en tjusig krona hem, men vi får se imorn hur det känns. Är ju jäkligt kul att köra på också när man känner sig i form och det fortfarande är extremt fina sommardagar som jag vill nyttja. Ska jag behöva hoppas på regn för att checka ut en vilodag? 


Den här killen e bra på vilodagar!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd