Dubbeldipp

Då var det dags igen... Veckan har spenderats med mycket lugn transportcykling och transportlöpning. Har haft lite träningsvärk i vader och lår efter halvmaran och har därför hållit igen. Idag tänkte jag försöka köra lite hårdare löpning igen, men vad händer då? Vaknar med halsont och huvudvärk! Bye bye bra tid på lidingöloppet, som moderaterna skulle ha sagt. Nu får jag nog vara jävligt nöjd bara jag kommer till start, väl där får man väl försöka låta bli att skämma ut sig fullständigt.
Problemet är att jag inte fått sova ordentligt i veckan. Min kropp kan jag utsätta för mycket elände, men får jag bara sova bra brukar det vara lugnt. Vid omvända förhållanden kommer det halsont på posten, -som rekommenderad försändelse! Sedan i söndags har Frida varit som förbytt och hållit låda som en skogstokig på nätterna. Hon somnar lätt vid halv 8 men har vaknat när resten av familjen hoppat isäng för att sedan gallskrika ett par timmar och sedan sova oroligt resten av natten. Helt otröstlig den lilla krabaten, och helt värdelöst för föräldrarna. Känns som att det enda som går att göra är att vänta ut eländet, men under faser som dessa kommer inte hälsan att vara på topp inser jag. Min kropp är helt enkelt inte gjord för 5 timmars ytlig sömn.. 
Ebolaexpressen var god tag plats! Om inte Frida delar med sig av dagisförkylningar finns det säkert gott om bacillspridare här. Idag är även jag själv inräknad i den sorgliga skaran..


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd