Igång igen

Efter två extremt lugna dar var jag igår på gränsen till att klättra på väggarna - det fick bli en långpromenad. Idag kändes det inget i halsen och snorigheten kändes än lugnare, dessutom ingen hosta, vilket brukar höra till standardsymptomen i slutet av mina förkylningar. Så vad att vänta på? Solen skiner, jag plockade fram 2:orna, vässade spetsarna och rullade iväg på en apelsintur på Södertörn. Underbart!
Matchade klädseln med färgen på himlen idag.
Endast tre vilodagar för en förkylning är extremt lite i min värld, men det verkar vara tillräckligt denna gång. Fick till riktigt bra vila de första två sjukdagarna med mycket sömn och i princip fullkomlig inaktivitet. Jag tror det är en nyckel för att bli frisk snabbt, men tyvärr tillåter vardagslivet sällan sovmornar, heldagar i soffan och eftermiddagslurar. Men så här sista veckan som pappaledig känns det som helt rätt prioritering att ligga still på golvet och låta lillkotten kravla runt bäst hon orkar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd