Tusingar å tusingar..

Idag var det på't igen! Gårdagens rullskidpass gav inga bakslag, så jag bestämde mig gör att ta igen det intervallpass jag hade tänkt genomföra tidigare i veckan, tusingar på bana. Farsta IP kl 9 en lördag är perfekt, inga fotbollsfjantar orkar upp så tidigt och man har löparbanorna för sig själv. Nackdelen är att inte heller jag brukar vara som mest på hugget den tiden på dygnet.. Och även fast jag känner mig frisk blev nog kroppen lite sänkt av förkylningsdagarna. Det var med andra ord ganska tunga ben idag, redan från första intervallen. Hade som ambition att öka dosen lite och köra 7 intervaller i stället för mina vanliga 6. Sagt och gjort, facit blev 3:25, 3:28, 3:28, 3:30, 3:26, 3:30 och 3:29. Snitt på 3:28 är ju lite sämre än de två liknande pass jag kört i år, men med tanke på hur risigt det kändes får det ändå klart godkänt i min bok. Bara hoppas att det blev ett litet uppvaknande för kroppen nu. På eftermiddan blev det ett uppmuntrande besök på armemuseum för beskådande av våld och galenskap genom århundradena, med Fridas kusin Leo. Därefter första biobesöket på över ett år, Guardians of the galaxy, perfekt lördagsunderhållning för oss som uppskattar en lagom portion verlighetsflykt med töntig humor och mycket animerad action. Med en norrlandsguld i månskenet som avslutning på dagen är väll detta nästan en fulländad lördag!
Inte synd om mig

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd