Lugnet lägger sig

Äntligen lite vinter, äntligen lite skidåkning! Fast kanske inte som jag hade tänkt mig.. Julveckans första dagar var jag ensam förälder med Frida, funkade ok, förutom att hon varit extremt pappig. Att överlåta ansvaret till farmor och farfar, om än för bara en kvart för att sickla skidorna, har varit stört omöjligt. Det blev med andra ord sen kvällsträning ett antal dar. När sedan Maria anslöt lagom till julafton har det öppnats upp för lite träning i dagsljus, skönt även med tanke på att det är lite varmare på dagarna. Dagens pass genomfördes ändå i minus 18 grader, så det biter lite i kinderna. Marias ankomst innebär även lite lättnad i barnpassningen, kanske lite mer lättnad än jag önskar. Frida är ju en bra lustig figur. Nu när mamma är med i matchen igen är plötsligt den tidigare så populära fadern helt ute i kylan och duger i bästa fall till att plocka upp den bortkastade nappen bakom soffan. Mycket märkligt, jag förstår mig inte riktigt på vår kära dotter. Nu blir det balansgång mellan att försöka vara närvarande, men samtidigt inte ta några större initiativ, för att så långt det går undvika att den lilla damen får psykbryt och kastar sig gallskrikande med huvet före in i en vägg. Helt normalt..

Träningsmässigt går det sådär. Har blivit fortsatt halvlångt och lugnt, bara ett pass per dag. Ryggen känns liiite bättre, men det går fortfarande inte att trycka på. Speciellt klassiskt får man smyga fram och passa sig för tjyvsläpp, vilka känns som knivhugg i ryggslutet. Fick lite massage av Maria idag, men det känns ingen smärta ytligt muskulärt. Min gissning är väl att det är en liten spricka i nån kota eller något i den stilen. Påminner lite om när jag fick en spricka i ett revben för några år sen, det gör bara ont när man verkligen provocerar det onda området och det blir lååångsamt bättre. Hoppas på att kunna köra lite fartträning snart, men det är en bit kvar dit än tyvärr. Känner mig spänd på att känna av formen, känns ju rätt bra att lalla på i mysfart på Moras konstsnöspår, men det är ju inget vidare välskrivet kvitto för hur formen egentligen är. Förhoppningen är fortfarande att köra cup i Falun den 9:e januari, men jag avvaktar ett tag till med anmälan.
Frostigt idag! Har odlat lite skägg också, mest för att det ser coolt ut med istappar i.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd