Ågestasnö

Vad är det som gör att Ågestasnö kan vara så sjukt tröggliden? Som att harva
runt i potatismjöl.. Känns som att jag har haft samma känsla för något år sen, då misstänkte jag att det var de vallafientliga motionärernas tejp (jävulskt onödig uppfinning) som efter tusentals varv hade förorenat snön. Nu kan man kanske inte skylla på det efter senaste veckans snöfall, så jag får väl sparka på materialförvaltaren i stället. Gårdagens tänkta skejtintervaller blev i alla fall rejält sega, efter 5 ggr 4 minuter var jag
knäckt och fick krypåka lite nervarvning. Idag var jag på't igen, denna gång klassiskt. Tyvärr hade vallateamet gjort bort sig fullständigt igen, så förutom glid som en Norrman i Sotji var även fästet obefintligt. Det blev en o en halv timmes stakning, ganska lugnt, förutom uppförsbackarna då. Nu är det en knapp vecka till SM, härligt tajmat med en sjuk lillkotte och överbokat jobbschema.. Bara hoppas man håller sig frisk, får ett litet formlyft och att vallateamet skärper till sig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd