Tävlingsdags

Imorn är det tävlingstajm igen, denna gång lite mer på riktigt. Skandinavisk cup, 15 km skate i Falun står på programmet. Samtidigt som det ska bli jäkligt kul att testa VM-banorna undrar jag lite vad fan jag gett mig in på. Nästan 200 deltagare, många elitåkare både från Sverige, Norge o Finland. Typ 10-15 åkare som är rankade i min nivå kanske. Inte utan att man blir nervös över att göra bort sig fullständigt, men nån ska ju komma sist också. Har jag tillräcklig form för detta måntro..? Senaste dagarna har känts sådär, hoppas på lite bättre släpp imorn. En annan intressant detalj när man kollar startlistan är att jag bara hittar en åkare som är äldre en mig - Anders Södergren. Anders har ju fortfarande lite att åka för, medan jag själv mer framstår som en 30-årskrisande småbarnspappa med elitskidåkarkomplex i det här gänget.. Fan, är jag den enda gubben som ser det roliga med att få tävla på en VM-arena och bränna av 5-600 hm på 15 km, eller är det dags att ge sig och börja mysstaka runt nån isig golfbana och tycka att det är ett coolt mål att åka 40 Vasalopp på rad? Nja, håller nog fast vid elitskidåkarkomplexet ett tag till. Läste nånstans på FB att man anlagt en liten snöslinga förbi den extremt tuffa backen på ängen ute vid Rudan. Ve och fasa om Stockholms skidåkare ska behöva ta med både isyxor och stegjärn ut i spåret för att varje varv klara av att besegra detta enorma 2-metersberg! När de ändå håller på, dra ut ett spår på isen och såga upp en vak. Så att jag kan åka ut och dränka mina sorger över hur fruktansvärt illa ställt det är med den Stockholmska skidåkarkulturen..
Chip o tävlingsmössa, -klart för start!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd