Ännu ett SM

Då var ännu ett SM avklarat. Hade en ganska bra känsla i kroppen i morse, men idag fick jag inte riktigt ut det jag ville. Loppet i Falun för någon vecka sedan var definitivt en klass bättre. Men hur som helst, 4 varv på en 3,75 km bana med en rejäl knäppa på typ 80 hm var ju en upplevelse. I snöstorm och nollföre.. Första varvet var ok, men inför långbacken andra varvet körde jag med huvet under armen och tog rygg på en snabbare åkare. Rätt osmart, eftersom jag väggade rätt rejält och fick krypa över krönet.. Sen tog det ett halvt varv till för att komma ur den värsta mjölksyrachocken, men inte heller efter det gick det direkt lysande. Halkade imål som 78, närmare 9 minuter efter Halvarsson. Calle åkte för övrigt om mig i långbacken på mitt sista varv (hans första). Jävlar vad det gick undan! Men 9 minuter känns som ett par minuter över skamgränsen, lite bättre än detta vet jag att jag borde fixa. Men det får bli nån annan gång. Om två år är det 15 skate på SM igen, jag får väl sikta på det.. Nu blir det dock fortsatt skateträning för att försöka få till ett bra Bothnialopp om en dryg månad. Får se om det blir några fler rejs innan dess. Nån Söderskida kanske, men i övrigt har jag inte hittat något som riktigt lockar. 

Det enda som för övrigt var riktigt bra idag var väl skidorna. Fick sällskap utför långbacken de tre sista varven och hade inga problem att följa betydligt snabbare åkare. Redline is the shit tydligen! Men dyra leksaker. Varje tävlad km blir ju inte billig direkt.. Måste nog åka fler tävlingar!
Herr flugsvamp, snart klar för start!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd