Isigt

Töväder i dagarna tre + lite kyla = skridskoföre. Men jag har ju inga skridskor.. Igår blev det Södra bergets konstsnöslinga, som det fortfarande var helt ok underlag på. Isigt men åkbart. Nackdelen var väl kanske att rundan var 3-400 meter typ, så det blev ganska många varv på ett 1:30-pass. Men spåret gick i alla fall i skogen och hade säkert 5 m höjdskillnad. Senast jag var på Södra berget och åkte var SM typ 1998. Härjedalen Skis juniorer ställde upp i stafetten med mig på första sträckan. Ovan seniortempot sprängde jag mig fullständigt och stapplade imål bland de absolut sista.. Lite roligare tycker jag nog det var igår.
Stålkanter kan vara bra att ha..
Idag ville jag köra lite klassiskt, men istället för blått klister drog jag fram stighudarna och mina nya leksaker - randoneutrustningen, och drog några repor i Sidsjöbacken. Grymt fäste uppför och rätt bra med stålkanter nerför när underlaget är hårt nog för att köra störtloppstävlingar. Men jävligt irriterande med bindningar som småtrilskas och inte så effektiv träning när varje byte mellan uppför o nerför tar några minuter. Men som nödlösningsträning är det ju ok.. Nu mot Sollerön, antagligen lika isigt där, men förhoppningsvis är det bra fart på pistmaskinerna i Mora!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd