Keps cup Tullinge

Redan på väg till tävlingen gavs hintar om vad som väntade..
Men var har han cykeln?
Ett regnummer man önskar man hade, men kanske ändå inte lika coolt som min gamla Fords "NWA". Väl framme i Tullinge hittade vi en bra supporterglänta i skogen för Maria o kidsen och jag stack ut på ett uppvärmningsvarv på den drygt 3 km långa banan. En riktigt kul och varierande bana skulle det visa sig, kanske snäppet bättre än Södertälje senast till och med. Tyvärr dock utan den perfekta startbacken att sprida ut fältet på, utan bara en typ 500 m lång och bred grusväg innan det blev smal stig. Och eftersom jag envisas med att köra sportklassen får man starta bakom alla elit-, H30- och H40-åkare mfl., vilket är ganska många.. Blev därför ett lite svårt lopp. Lade i överväxeln redan på startrakan och lyckades ta en del placeringar, kom in på stigen som typ 20-25:a nånting. Rullade på i skaplig fart utan stopp, men jag hade mer att ge tyckte jag. Hetsade rejält på rött på alla möjliga omkörningsställen under första varvet och tog några placeringar till, vilket blev dyrköpt. Mattades en del på andra varvet och sista varvet var jag bitvis riktigt klubbad. Höll ihop det skapligt ändå, hade bra flyt i tekniken tyckte jag, men uppförsbackarna som var lätta på första varvet hade jag knappt styrfart uppför sista rundan. Men en lärdom och genomkörare rikare i alla fall. Jäkligt svårt att försöka sansa sig och inte dra för mycket syra när man vill ta sig förbi åkare på smala banor. Bara att ladda för Muskö imorgon, ryktas om en startbacke igen så förhoppningsvis blir det lite annan karaktär på loppet.
Jobba på i kön..
Supportergänget hejade på pappa :)
En av banans roliga passager, på nervärmningsvarvet..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd