Keps cup Muskö

Idag var det rejs igen, denna gång for vi ända ut på Muskö för att Keps-cuppa ännu en dag. Banan var en 2,3 km-runda som sportåkarna skulle ta sig runt 4 varv på + startbacke. Kändes först som en lite tråkigare bana än senaste två tävlingarna, med få omkörningsställen. Men på tävlingen med lite mer fart kändes den ändå ganska rolig, fanns några snabba utförspartier och några sköna lerhål, vilket jag brukar vara bra på. Kom iväg mer rätt i fältet idag, beroende på några olika faktorer: mindre startfält, en längre startbacke och lite mindre ambitiös seedning på startlinjen. Fick med andra ord köra på bra i princip hela vägen, bara några få omkörningar första varvet. Kändes ganska bra hela loppet, fick rygg på Per Kumlin ut på andra varvet, tyckte det gick ganska lätt så ut på tredje gick jag om. Vid ett av lerhålen fick jag en liten lucka som jag sen utökade till mål. Per körde ju iofs ett varv till i h40, men ändå. Tror jag vann h-sport även idag, även om det var lite strul med resultat och tidtagningen och jag  hade glömt min egen klocka för att kunna dubbelkolla. Blev för övrigt årets första dag i kortärmat och korta cykelbyxor - äntligen bra cykelväder!
Ser av någon anledning sjukt smal ut, typ  håller på att gå av på mitten. 74,5 kg i går kväll.
Supporterklubben var med idag också!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd