Högbobiken XCO

Idag var det premiärtävling för säsongen! Av den tänkta husvagnsresan blev det intet, sjukstuga hela veckan i barnaskaran satte effektivt stopp för den planen. Det höll även på att bli DNS på mig, kände en förkylning lurandes i halsen i morse. Valde att köra ändå, vilket såhär några timmar senare var ett sådär bra beslut, för nu är det ingen tvekan om förkylningsläget.. tävling blev det ändå, med sällskap över dagen av klubbkompis Marcus som skull köra H40. För mig gällde H30 och 4 ggr 5 km på en bitvis teknisk och knixig bana som var riktigt rolig att köra.
Målfoto!
Mindre roligt var startfältet - 1 (!) motståndare i H30! Kan bara konstatera att cykelsverige består av ett gäng fjollor. Hur ett skitlopp på platta grusvägar längs Vasaloppsvägen kan sälja i tusental på ett fåtal minuter samtidigt som tävlingar som denna knappt samlar en prispall deltagare övergår mitt förstånd. Loppet förlöpte i alla fall väl, kom iväg dåligt i starten och hamnade bakom cyklister jag egentligen är betydligt snabbare än och det blev även en del omkörning av P15-16 åringar som startade strax innan veteranklasserna. Men efter två varv var det i princip fritt spår och jag körde hyfsat bra med bra flyt genom de många tekniska passagerna. Åt segrande Anders Ljungberg fanns inte mycket att göra, men det kändes i alla fall bättre med den totalkränkningen efter att jag läst på lite och inser att han är gammalt MTB-profs. Så idag fick jag komma både tvåa och samtigt sist. Udda kombo, men jag spöade i alla fall alla fegisar som inte kom till start.
Lite ensamt här..
Nu blir det sannolikt några lugna dagar med omvårdnad av en ytterst ovälkommen förkylning. Bara ta det lugnt o hoppas det ger med sig snart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd