Topptura

Har tagit mig den lååååånga vägen till Romsdalen för lite toppturande, påskfirande och ledighet. Kändes lite tråkigt att lämna Maria o kottarna själva hela påsk, känns som varje dag med dem är väldigt härlig (på sitt sätt) och värdefull. Barnen är ju rätt goa emellanåt och jag känner lite att jag inte vill missa höjdpunkterna. Men när vi väl kom ut på fjället så ångrar jag ju inte att jag hängde med. Hann med en hetsig kvällstur på vägen hit igår som uppvärmning. 500 höjdmeter mellan snöbyarna och lite sköna svängar. När jag sen vaknade idag var det en sådär oförskämt bra dag som det bara kan vara. Planen för dagen var att knata upp på Kirketaket på dryga 1400 m höjd. Gick dock lite fel i början och hamnade i en snårig skog med väldigt lite snö. Lyckades dock snirkla oss uppåt och väl ovan trädgränsen var det sagolikt fint. Bra underlag, soligt och vindstilla. Inte ens på toppen blåste det så mycket som en vindpust. Snön utför började vara lite vårtung, men ändå riktigt bra åkning. Benen fick jobba ordentligt och efter en heldag ute i solen är jag sådär härligt slö med ett par öl o ett vinglas innanför västen. Bara hoppas nu att skavsåren blir lite bättre tills imorn och att vädret håller i sig upp på nästa topp!
Glad blir man för mindre!
Utsikt, vad mer finns att säga..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd