Nästan tävlingspremiär

Idag bar det iväg till vårdkaseberget i hjärnösand för tävlingspremiär! Maria fick köra riktiga tävlingen, medan jag siktade in mig på ett träningsrace efteråt, när det blivit avlöst på barnfronten. Smart nog var jag ute o jagade stravatider i vinden igår, så utöver att formen generellt varit sådär i veckan fick jag med mig lite syrarester från halvmaxningar längs Tunavägen. Ingen vidare bra känsla på förhand med andra ord. Men jag körde på det som gick och höll i alla fall rätt jämnt tempo runt de ca 12 km av rolig Härnösandsterräng som stod till buds. Tiden hade räckt till att vinna tävlingen med dryga minuten, men det var ingen övertygande känsla direkt. Bara att ladda om nu och hoppas på bättre drag nästa helg. Då vankas riktig tävlingspremiär med XC race i Högbo!
Tekniken kändes skapligt bra i alla fall!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd