Mjölksyra i Gäddede

Från att ha svettats i kort-kort igår till att dra på underställ, långärmad tröja, långa tights o vintervantar idag. Men så har det burit av från ena sida av landet till den andra också - fältjobb i Gäddede. Hade tänkt ta en lugn sväng i kväll och var på väg mot Norska gränsen, men en regnskur kändes oroväckande nära så jag vände österut i stället. Hittade en liten fin grusvägsbacke o tänkte att fan, här blir nog bra. Drog iväg uppför och insåg att det var en sån dag - jag tänker då fan inte växla ner, nu ska jag köra den här växeln! Problemet var att backen blev brantare och brantare och med 300 hm stigning körde jag mig helt slut och fick till slut växla ner för att hålla styrfart upp på krönet. En fin utförsbacke fick jag på köpet! Imorn, kanske blir lugnare då. Om det regnar. Annars låg det ju nått fint Stravasegment in mot Norska sidan...
Fina backar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd