Uppladdning inför tolvtjärnsloppet

Har landat i skogarna utanför Ö-vik och laddar för morgondagens tolvtjärnslopp. Idag testade jag lite delar av banan och den var riktigt fin. Sandig tallskog och mycket kuperat. All sand gör det dessutom rätt tungcyklat, så morgondagens lopp lär bli minst lika tufft som Långa lugnet. 
Fina stigar väntar imorgon.
Har funderat en del efter förra helgen, kört lite hårda pass i veckan och känt efter. Kontentan är nog lite att jag inte är så bra som jag hoppats, i Falun var det dessutom varmt och en dålig dag och då blev resultatet riktigt risigt. Jag är helt uppenbart rätt långt ifrån att kunna ha en lägstanivå som ändå ger skapliga resultat (typ topp 10 i H30). Imorn hoppas jag nu bara det kan få kännas lite bättre, att jag orkar växla tempo över krönen i alla fall i början, att jag orkar ösa för att ta en rygg ut på nån grusväg, att jag inte får kramp med över 2 mil kvar. Resultatet spelar inte jätteroll, även om jag "borde" vara bland de bättre imorn. Bara det kunde få kännas som att jag är lite stark vore så härligt. Har laddat med ett par öl och betydligt mer mat än innan Falun, hoppas o tror innerligt att det kan vara en faktor som gör morgondagen bättre. Känslan i veckan har inte varit super, men i alla fall lite bättre. Hoppas på lite underverk utan anledning tills imorn...
För övrigt familjens första husvagnssemester. Lite kyligt, men fint!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd