Anlänt i Imst

Efter ett långt resdygn har vi nu haft den första Alpdagen här i Imst. På agendan - cykla så klart! Och dricka lite öl o käka mat - livet på en pinne! Efter nån timmes micklande lyckades jag få in GPS-rutten för första etappen i cykeldatorn, så inte nog med att vi fick en fin och solig dag - vi fick även mål och mening. Hade som plan att testa en bit av banan, så vi drog iväg längs första stigningen. Blev lite fintuggande i varierande lutning i knappt två mil, sen även test av första nerförsbacken. Passade även på att träna lite kurvtagning med Maria och supportteknik - dvs jag puttar på eller Maria hänger i mina bakfickor. Tror det kommer bli lite blandat, men idag kändes ju det senare alternativet som lite bättre fungerande. Känslan var att man lätt ökar den gemensamma farten med ett par km/h med den tekniken. Så länge jag orkar mata på dvs, tror inte jag behöver oroa mig för att inte bli trött när det väl blir race.. Blev drygt fyra fina timmar idag. Nu sleep - imorgon repeat!

Nu är vi på plats!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd