Färdigvilat

Efter en god och lång natts sömn var jag på hugget idag, inga träningsursäkter! Så när sagostunden var avklarad och Voldemort återuppstånden var det upp på trainern som gällde. 2-minutersintervaller bestämde jag mig för. Hade dock inte bestämt riktigt exakt hur många, utan utvecklade idén under passet att jag skulle köra tills pulsen toppade över 175 bpm. Däremellan körde jag pulsstyrd vila, dvs vila tills pulsen är nere på en viss nivå. Idag blev det 130 bpm, vilket brukar kännas lagom för att hinna bli lätt i benen. I praktiken en minut vila i början som sen ökar till drygt 1:30 på slutet. Tappade lite räkningen, men efter några intervaller var jag nära målet och matade på lite extra upp i 176 bpm. Gav mig därmed och räknade hem 9 hårda intervaller som kändes skapligt bra. Höll uppe rätt bra tryck tyckte jag, utan att köra mig helt slut, så förhoppningsvis blir det intevaller imorn med. Nån trappstegsvariant kanske kan va nått..

Fullt ös!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd