Toppform

De senaste typ 1-2 veckorna har det varit lite bättre sprutt i benen, i alla fall vissa dagar. Känslan får nog likställas med den period förra sommaren när formen kändes bättre än nånsin. Svårt att jämföra exakt, men nära nog. Tänkte därför att jag skulle göra ett försök till på stigningen upp på skutan innan hösten kommer, och igår var förutsättningarna rätt. En lagom varm sommarkväll, förvisso lite blåsigt, men i övrigt fint väder, samt utvilade ben. Rullade in på torget med ganska bra känsla och satte iväg. Det skulle visa sig att det blev en helt ok kväll. Upp till Hummeln låg jag enstaka sekunder före det senaste försöket, men det var därefter det blev skillnad. Inga felkörningar och ben som om inte var i toppslag så i alla fall tillräckligt bra för att kunna ligga på hela vägen upp. Landade på 50:50 ca på egen klocka och 50:24 på stravasegmentet. Ca 1 minut till KOMet, vilket jag är rätt nöjd med. Av nån anledning verkar inte vinnartiden från Hillclimb nu i somras som Brännlund satte finnas med på Strava, men jag är väl dryga minuten efter där ungefär. En bra värdemätare på att formen är helt ok. 50 minuter blankt får nog vara min drömgräns, kanske nästa sommar… Bra kvitto även på vägen ner då jag vände upp en slakmota på grusväg i medvinden och plockade ner ett KOM också för att riktigt tömma benen. Med extra gott samvete då det togs av en misstänkt el-cyklare. Elcyklar må ha sitt användningsområde, men som mountainbikes? Kom igen, träna lite eller kör liftburet för helvete!


Långt till toppen, långt att ta sig ner..

Idag var benen desto tröttare, men det blev en löptur upp på Mullfjället i alla fall. Samt lite hjortronplockande. Annars har semestern rullat på, med diverse fina utflykter och sociala aktiviteter. Och cykling. En bra sommar helt enkelt!


Dagens fynd på fjället.


Kusinvandring till Nalleklippan.

Sam jobbar på cykeltekniken.

Maria har sprungit traillopp och supportergänget har hejat på.

Vi har bestigit suljätten! Och jag fick cykla hem i ett av mitt livs värsta regnoväder..

Farmor och farfar har hälsat på.


Och vi har vandrat till Brudslöjan.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

En gris en ko en Solnabo!

Nytt år igen

Formdöd